Preview

Russian Journal of Spine Surgery (Khirurgiya Pozvonochnika)

Advanced search

FORMATION AND DEVELOPMENT OF A SYSTEM FOR MEDICAL ORGANIZATION MANAGEMENT ON THE BASIS OF MODERN QUALITY MANAGEMENT TECHNOLOGIES

https://doi.org/10.14531/ss2007.4.73-79

Abstract

Practical realization of basic postulates of general management allowed initiation of quality management system development in 2003. The assessment of outer and inner situation became a basis for definition of a goal, formulation of a longrange development program and specification of its main components. This activity resulted in integration ties with leading national institutions, increase in the number of patients, up-to-dating of health facilities, and intensification of medical and diagnostic process. The main direction of further improvement of activity will be an innovation policy based on process approach providing monitoring of key processes.

About the Authors

Yury Viktorovich Nemytin
Federal Agency for High Technology Medical Care, Moscow
Russian Federation


Tatyana Nikolayevna Breskina
3rd Central Military Clinical Hospital n.a. A.A. Vishnevsky, Krasnogorsk
Russian Federation


References

1. Антология русского качества / Под ред. Бойцова Б.В., Крянева Ю.В. М., 2000.

2. Бащинский С.Е. Разработка клинических практических руководств с позиций доказательной медицины. М., 2004.

3. Брескина Т.Н. Современные принципы экспертизы качества медицинской помощи // Экспертиза и качество медицинской помощи. 2007. № 3. С. 4–12.

4. Брескина Т.Н. Стандартизация и экспертиза качества медицинской помощи в практике работы лечебных учреждений // Науч. конф. ЦВКГ им. А.А. Вишневского: Тез. докл. Красногорск, 2003. С. 11–15.

5. ГОСТ Р ИСО 9001:2001. Системы менеджмента качества. Требования.

6. Деминг У.Э. Выход из кризиса. Тверь, 1994.

7. Джордж М.Л. Бережливое производство + шесть сигм в сфере услуг. М., 2005.

8. Джуран Дж. Качество в истории цивилизации. М., 2004. Т. III.

9. Ильин И.А. Спасение в качестве // Русский колокол. 1928. № 4.

10. Иняц Н. Малая энциклопедия качества. Современная история качества М., 2003. Ч. III.

11. Назаренко Г.И., Полубенцева Е.И. Качество медицинской помощи. М., 2004.

12. Немытин Ю.В. Общее управление и управление качеством – процесс единый // Стандарты и качество. 2005. № 6. С. 64–69.

13. Немытин Ю.В. Теоретические и организационные основы прогнозирования и управления развитием многопрофильного военного клинического госпиталя в условиях военно-экономического реформирования: Дис.. д-ра мед. наук. М., 2000.

14. О приоритетном национальном проекте // Здравоохранение. 2006. № 9. С. 25.

15. О совершенствовании контроля качества медицинской помощи в медицинских воинских частях и учреждениях: Директива начальника ГВМУ МО РФ № ДМ-3 от 1.03.1997. М., 1997.

16. О совершенствовании системы управления качеством медицинской помощи в Вооруженных силах Российской Федерации // Указание ГВМУ МО РФ № 161/МЦ/2379 от 16.05.2003.

17. Путин В.В. Послание Федеральному собранию Российской Федерации. 26 мая 2004 г.


Review

For citations:


Nemytin Yu.V., Breskina T.N. FORMATION AND DEVELOPMENT OF A SYSTEM FOR MEDICAL ORGANIZATION MANAGEMENT ON THE BASIS OF MODERN QUALITY MANAGEMENT TECHNOLOGIES. Russian Journal of Spine Surgery (Khirurgiya Pozvonochnika). 2007;(4):073-079. (In Russ.) https://doi.org/10.14531/ss2007.4.73-79



Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1810-8997 (Print)
ISSN 2313-1497 (Online)